Unităţile de alimentaţie publică trebuie sa aibă autorizaţie de funcţionare emisă de Primărie
În conformitate cu prevederile Legii nr. 343/01.08.2006 privind modificarea şi completarea Codului Fiscal şi cu prevederile HCGMB nr 300/ 7.12.2006:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 343/01.08.2006 privind modificarea şi completarea Codului Fiscal şi cu prevederile HCGMB nr 300/ 7.12.2006:
Comercianţii a căror activitate este, potrivit clasificărilor activităţilor din economia naţională – CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, cu modificările ulterioare, în clasa 5530 – restaurante şi 5540 – baruri, datorează bugetului local o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică, stabilită de către consiliile locale în sumă de până la 3000 lei. În Bucureşti această taxă este stabilită de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Autorizaţia privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică, în cazul în care comerciantul îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege, se emite de către primarul în a cărui rază de competenţă se află amplasată unitatea sau standul de comercializare.
La cererea privind eliberarea autorizaţiei de funcţionare pentru unităţile de alimentaţie publică amplasate pe raza sectorului 1 se vor anexa următoarele documente:
1. Statut/act constitutiv sau autorizaţie eliberată în baza Legii nr. 507/2002 sau 300/2004;
2. Certificat de înregistrare, eliberat de către Biroul Unic – Registrul Comerţului;
3. Anexa certificatului de înregistrare cu autorităţile prevăzute de lege
pentru sediul social şi punctul de lucru;
- 4. Actele care dovedesc deţinerea legală a spaţiului comercial, spre Ex.
- Autorizaţie de construire, act de proprietate, contract de închiriere etc.; în
- funcţie de caz se depun actele care dovedesc deţinerea legală a terenului pe
- care este amplasat spaţiul comercial;
5. Actele care dovedesc achitarea la zi a taxelor/chiriilor privind ocuparea domeniului public (dacă este cazul);
•6. Contract încheiat cu o firmă de salubrizare;
- 7. Certificat de clasificare sau declaraţie pe propria răspundere privind tipul unităţii de alimentaţie publică conform H.G.R. nr. 843/1999;
- 8. Plan cadastral privind amplasarea spaţiului scara 1:500;
- 9. Fotografia exterioară a spaţiului comercial; în funcţie de caz;
- 10. Crerere – tip, formularul poate fi procurat de la Biroul Relaţii cu Cetăţenii în incinta Primăriei Sectorului 1 – mezanin sau de pe site-ul Primăriei;
•11. În cazul în care spaţiul se află într-un ansamblu cu spaţii locative:
- acordul asociaţiei de proprietari/locatari sau a proprietarului clădirii şi
- acordul tuturor vecinilor direct afectaţi.
- NOTĂ:
•1. Cererea va fi depusă la Registratură după ce Serviciul Liberă Iniţiativă şi Activităţi Comerciale va verifica dacă sunt îndeplinite condiţiile de autorizare.
•2. Nu vor fi luate în considerare dosarele incomplete
•3. Eliberarea autorizaţiei de funcţionare se taxează cu suma de 3000 RON şi taxa de timbru de 1 RON.
Lasă un răspuns